27 Eki 2010

Dünyayı Keşfetmenin 3 Alternatif Yolu

Her yıl binlerce genç sırtlarında çantalar için bilinmeyene doğru bir macera yolculuguna çıkıyor. Her biri bir yol buluyor bu GİTmeler için. Sen de, ben de, o da gidebilir. Artik yollar karmaisk degil, GİT'meler zor değil.
İşte ekonomik birkaç seçenek. Türkiye'de GENÇTUR (www.genctur.com) tarafindan organize edilen gençler için ekonomik yurtdisi olanklarindan 3 tanesinden bahsedecegim.

Gönüllü Çalışma Kampları: Dünyada 82 ülke ile değişim yapılıyor. Gittiğinizde kamu yaraına bir projede gönüllü olarak çalışıyorsun. Çalışma günde 5-6 saat, haftada 5-6 gün. Konaklama ve yemek giderlerin yerel yönetimler tarafından karşılanıyor. Vize paranı ödüyorsun, yol parasını ödüyorsun ve bir miktar cep harçlığı ile 2-3 hafta gitme şansın var..Sonra dünyanın dört bir yanında arkadaş edinme şansı, İngilizce, İspanyolca, Fransızca ya da Almanca pratiğini geliştirme şansı, heryere gidebilme gücünü yüreğinde hissetme veeee SINIR TANIMA! DÜNYANI TANI!

INTERRAIL: Bir bilet ile baştan sona Avrupa'yı dolaşıyorsun. 2. sınıf trenlere seyehat ediyorsun. Gecleri trende kalip konaklamaya ucret odemiyorsun, ya da diger gezginlerle geceleri zula parklarda, sahillerde, nehir kenarlarında gezginler için oluşturulmuş mekanlarda kalıuyorsun.. Böyle bir programla 2 ay Avrupayı gezebilirsin...

AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ: Tüm giderlerin AB tarafından karşılanıyor. Avrupa'da bir STK'da gönüllü olarak çalışıyorsun. Ulaşım, yemek, konaklama, cep harçlığı, vize giderleri.. aklına gelebilecek tüm giderler... Projeni bul, kabul edildikten sonra gönderici bir kuruluş bul ve GİT!

GİTmek için yollar açıldı, sınırlar kaldırıldı. Kendi sınırlarına takılma.. Dünya seni bekliyor..


http://www.genctur.com/

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Bence bu mekanda "iş" olmamalı

Adsız dedi ki...

Kevsercim hayırlı olsun. Blog yazmak zor is ama bence blogda kisisel yorum agırlıklı olmalı. Mesela senin ornege bakarsak: Sanırım sen baslangıc olarak yazdın bunları. Daha genisletme dusuncen varsa baslangıc icin iyi olabilir zira cok uzu bilgi verince insan sıkılıyor ve okumayabiliyor ama ben olsam interail yasayan birinin genstura yazdıgı bir deneyimi ekler bir de fotograf koyardım. Aynı sekilde digerleri icin de oyle. Sonra da bunlar sadece 1 ornek dahası da var ama buraya sıgmaz tarzı fisekleyeci cumleler eklerdim. Onun dısında sen cok yere gittin ve gordun. Bize oraların olmazsa olmazlarını ver. Ornegin italya da gittigin sehirlerde mutlaka ne yaptin?Ben dondurma yedim mesela :) Bunun gibi onerilerim var sana. Barcelonaya gelirsek: Ben gittim. Direkt tapas ye derim. Sangria mutlaka ic.Gaudi Parkını mutlaka gor.Daha once gitmediysen kopek balıgı dolu akvaryumu var gor. Sonracıgıma boga guresi arenasi var ama yerini unuttum canlı bir gures izlemek istersen git ama tarihlerini bilmiyorum :) Madride gecme sansın varsa da flamancosuz olmaz derim. Cok ucuza tek gosteri olanı da var,yemekli bar tarzı yerde olanı da. Secim senin..Cheers baby ;)

Özlem

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı